19 فوریه

اوتیت خارجی

اوتیت خارجی از بیماری های شایع گوش خارجی می باشد که بعد از التهاب و عفونت و درد گوش خارجی اتفاق خواهد افتاد.

گوش خارجی از لاله گوش و مجرای گوش تشکیل می شود که در انتها به پرده گوش ختم خواهد شد.

التهاب و عفونت گوش خارجی، اوتیت خارجی یا اوتیت اکسترن نامیده می شود که به سه دسته عفونی ، غیر عفونی، و مختلط تقسیم می شود.

در نوع عفونی بیماری باکتریایی، قارچی و ویروسی است اما در نوع غیرعفونی بر اثر اگزما آلرژی یا تحریک گوش با وسایل خارجی اتفاق خواهد افتاد.

اوتیت خارجی غالبا بر اثر وارد شدن آب به گوش و دستکاری بیش از اندازه و پاک کردن بی مورد گوش ایجاد خواهد شد.

در صورتی که پرده گوش دستکاری نشده باشد غالبا در این بیماری پرده گوش سالم است.

اوتیت خارجی

علائم اوتیت خارجی

• به طور معمول اوتیت خارجـی با حساسیت و درد نسبت به لمس کردن گوش همراه است و امکان ایجاد ورم در قسمت خارجی گوش وجود دارد.
  • یکی دیگر از علایم آن احساس پری ، خارش و وجود ترشحات گوش است.
  • احتمال این نیز وجود دارد که عوارض یکی از بیماری های لوپوس ، پسوریازیس، آکنه یا درماتیت آلرژیک باشد.

درمان اوتیت خارجی

• درمان عفونت گوش خارجی بسته به نوع آن ، داروهای تجویز شده متفاوت خواهد بود .
  • در صورت حاد بودن عفونت گوش بهترین درمان تمیز کردن مجرای گوش توسط جراح متخصص گوش و مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک متخصص گوش می باشد.
  • یکی از سوالاتی که برای برخی از افراد ایجاد خواهد شد این است که اوتیت خارجی خطرناک خواهد بود؟
  • در پاسخ باید گفت که در صورتی که اوتیت به موقع درمان نشود و به مدت زمان طولانی ادامه یابد می تواند باعث ایجاد اوتیت میانی شود و باعث سوراخ شدن پرده گوش خواهد شد.

16 − 1 =